Oost-Afrika2014.reismee.nl

Het braafste jongetje van de klas?

Dinsdag 21 en woensdag 22 oktober 2014

Nomad adviseert aan het einde van de reis de terugvlucht naar huis pas te maken één dag na aankomst op de laatste reisbestemming: je weet immers nooit wat er in Afrika fout kan gaan. We zouden volgens het reisschema op dinsdagmiddag op de eindbestemming in Nairobi aankomen. Uiteraard heb ik dus keurig gedaan wat Nomad aanbeveelt. Ik had dus de terugreis vanaf Nairobi geboekt voor woensdag 22 oktober. De vlucht op woensdagavond is pas om 23.40 uur.

Ik bleek dus het braafste jongetje van de klas te zijn, want iedereen had gewoon voor die dinsdag de terguvlucht geboekt. Dat zou betekenen dat ik moest overnachten in Nairobi en dan verder de hele dag tot zeker 6 uur 's avonds uitzitten. In Nairobi valt niet veel te beleven en het is gewoon een onveilige stad. Ik had al eens keer overwogen om na te gaan of ik de terugvlucht een dag naar voren kon verzetten, maar ik had al via Nomad een hotel gereserveerd..... en betaald. En het was nu eenmaal zo...

Dinsdagochtend in de safaritruck op weg naar Nairobi, heb ik toch besloten na te gaan of ik bij aankomst in Nairobi het nog voor elkaar kon krijgen om diezelfde avond nog terug te vliegen. Bij aankomst in het hotel heb ik direct op internet nagegaan of er nog plek was in het vliegtuig naar Londen door ' gewoon' te kijken of ik een enkele reis Nairobi - Londen bij Bristish Airways kon boeken. Dat bleek mogelijk; het vliegtuig was die dinsdagavond in ieder geval niet vol. Online de vlucht omzetten ging echter niet, dus moest ik op een of andere manier dat via contact met British Airways doen. Ik vond een adres van een BA-kantoor in Nairobi. Uit navraag bij de receptie van het hotel bleek dat kantoor nog eens niet zo ver van het hotel. Dus met een taxi daar naartoe. Het kantoor zit op de vierde verdieping van een groot gebouw. Bij aankomst mocht ik niet zo maar naar binnen: dit soort plekken is na de diverse aanslagen in deze stad beveiligd. Ik moest van de bewaking naar het nummer van BA bellen dat op een visitiekaartje stond, echter zonder landcode ed. Probeelem voor mij. Uiteindelijk heeft een van de dames van de beveiliging voor mij dat nummer gebeld. Daarna was mijn terugreis binnen een minuut geregeld: even mijn naam geven en aan de andere kant van de lijn werd me verteld dat ik diezelfde avond kon vliegen! De bevestigingsmail was al naar mijn emailadres gestuurd. Wat was ik blij!!!

Ik had nu nog drie uur over om verder op te frisssen, mijn spullen wat te herschikken en even wat te eten in het hotel. Dat ik voor een kamer had betaald, waar ik niet meer gebruik van maakte dan douchen en omkleden en spullen pakken, nam ik graag voor lief. Een prachtige reis van meer dan 5 weken zat erop en wat moest ik verder nog een etmaal lang in Nairobi? Ik verlangde nu echt naar huis.

De taxirit naar het vliegveld was weer een georganiseerde chaos. Een rit van 20 kilometer in de avondspits duurde een uur en 45 minuten. Wat een uitlaatgassen!

De Boeing 747 naar Londen bleek uiteindelijk maar voor net iets meer dan de helft gevuld. Ik heb dus 's nachts vier zitplaatsen kunnen gebruiken om te gaan liggen! Daardoor nog redelijk kunnen slapen. Vanaf Schiphol met de Intercity direct naar Breda en verder met de taxin naar huis. Woensdagmiddag om 2 uur was ik thuis. Blij om Ingrid weer in mijn armen te kunnen sluiten.

Ik hou onuitwisbare herinneringen over aan deze bijzondere vakantie en dank jullie allemaal voor de vele leuke reacties die ik heb ontvangen op mijn weblog.

Reacties

Reacties

Jan van Gils

Fijn datje weerveilig en gezond thuis bent . Bedankt voor je enthousiaste reiverslagen , wij hebben ze met bewondering en soms verbazing gelezen !

Danny

Ha Gerard,

Bijgekomen van alle indrukken?
Afspreken ergens rondom de kerstvakantie om bij te praten?

Groeten, ook aan Ingrid,

Wilma en Danny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!