Oost-Afrika2014.reismee.nl

Langste reisdag

Zaterdag 11 oktober en zondag 12 oktober 2014 De afstand van Nakuru/Kenia naar Kampala/Uganda is tussen de 550 en 600 kilometer. Daar schat Nomad tussen de 12- 14 uur voor nodig te hebben, afhankelijk van het oponthoud bij de grens en vooral de verkeersdrukte op het laaste stukje tuusen Jinja en Kampala. We ontbijten om 5 uur en zijn om half 6 op weg. Volgens mij gaat alles boven verwachting. Asl ik dat bij de eerste stop rond 3 uur in Uganda tegen onze chauffeur TK (ja zo heet hij) zeg, vertelt hij me dat we nu al een uur achter liggen. En het ergste stuk moet nog komen. hij hoopt dat we er om 8 uur 's avonds zijn. De georganiseerde verkeerschaos bij Kampala is zelfs op zaterdagavond gigantisch. Het gemiddelde daalt daar gedurende zeker 1,5 uur tot een wandeltempo van 5 km per uur. Respect voor de wijze waarop TK de grote safaritruck door het chaotische verkeer in Kampala heen loodst. In Europa is het volkomen ontoelaatbaar dat een chauffeur zoveel uur met weinig pauzes aan het stuur zit. TK is zich heel goed bewust van zijn verantwoordelijkheid voor 21 mensen en doet er alles aan om goed uitgerust te zijn voor zo'n lange trip. Normaal slaapt hij in een tent, maar niet voorafgaand aan dit soort lange etappes. Alcolhol is er ook niet bij! Uiteindelijk zijn we om half 9 bij het hotel in Kampala. Bij aankoomst wordt er dit keer (uiteraard) niet meer gekookt. We moeten snel op rekening vasn Nomad een pizza bestellen voordat de keuken sluit. Vandaag, zondag, hebben we een rustdag in het prima hoterl in Kampala. De kamers zijn prima, er is en zwembad en prima internet (ik lees dus via de NOS-app dat Epke wereldkampioen is geworden!). Morgen weer een lange reisdag, maar gelukkig iets korter dan gisteren. TK geeft aan dat het ook een pittige tocht wordt over slechte wegen met hier en daar weer georganiseerde chaos. De resibestemming is bij Lake Bunyoni. De lodge daar ligt in/bij het regenwoud waar we dinsdag of woensdag de berg-gorilla's gaan bezoeken. De lodge daar schijnt ook prima te zijn ern beschikt ook over internet, dus hoop ik jullie snel te laten delen in de ervaringen met de gorilla's.

Reacties

Reacties

Danielle

Lieve Gerard,
Nu begin ik toch echt een beetje (veel) jaloers op je te worden! Als ik ooit een wens zou mogen doen is dat oog in oog met een berg gorilla te staan in zijn natuurlijke habitat. Ik hoop dat je net zo veel geluk hebt als met al het andere wild wat je tot nu hebt gezien en een mooi plaatje kunt schieten voor mij! Heel veel succes geniet dubbel (ook voor mij) liefs je schoondochter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!