Oost-Afrika2014.reismee.nl

Game walk bij Naivasha-lake

vrijdag 10 oktober 2014 Bij Naivasha ligt het nationaal park Hells Gate. Dit park strekt zich uit tot Lake Nakuru, waar we vanmiddag naartoe rijden voor de overnachting. Tot voor kort waseen game drive in dit deel van het park bij Naivasha de moeite waard was. De Keniaanse regering heetf echter een concessie verleend aan Chinezen voor mijnbouw op die plek in het park. Dat heeft tot gevolg dat het wild daar is weggetrokken naar andere delen van Hells Gate. Kenia is geen Costa Rica waar de regering juist moeite doet het ecotoerisme te bevorderen. Daarom hebben we vanmorgen een game walk gedaan in een park op drie kwartier rijden van onze kampeerplaats, waar wij als enige groep toegang hadden. Er zijn daar geen roofdieren, wel buffells en nijlpaarden om even aan te geven dat er nog wel iets van de big five daar aanwezig is. Verder zitten er giraffen, zebra's, impala's, antilopen, gnoes en apen. Het is toch een bijzondere ervaring om lopend zo dicht bij het wild te kunnen komen. Als je rustig beweegt en redelijk stil bent, kun je de dieren soms dicht benaderen. Aan het eind van de wandeling zouden we naar het meer gsan om daar de nijlpaarden te zien. Helaas had op dat moment een kudde buffels besloten prcies daar bij het meer te gaan drinken. Ze keken al dreigend naar ons, zo van ' durf eens dichterbij te komen'. Te gevaarlijk voor ons. Dus geen bezoek aan de nijlpaarden.