Oost-Afrika2014.reismee.nl

Wandeling door Stone Town/Zanzibar

30 september 2014 De laatste dag op Zanzibar brengen we door in Stone Town, de hoofdstad van Zanzibar. Vanaf daar nemen we morgenvroeg om 7 uur ook de ferry terug naar het vasteland. Stone Town is een stadje dat duidelijk kenmerken heeft van de eeuwenlange Arabische overheersing. Het oude stadscentrum met zijn smalle straatjes deed mij denken aan bijvoorbeeld Meknes in Marokko. Een opvallend verschil met Meknes: alles hier is vies en slecht onderhouden. Samen met drie Duiters heb ik een wandeling door dit oude centrum van Stone Town gemaakt. Er liggen in het oude centrum een aantal interessante plekken om te bezoeken. We begonnen bij het oude fort. Daar werden we al direct geconfronteerd met allerlei personen die ons wel wilden rondleiden, waar wij niet zoveel zin in hadden, dus probeerden de het door ons te waarschuwen voor berovingen en nog erger.... Uiteindelijk raakten we één man niet kwijt, hoe we ook lieten blijken niet van zijn diensten gebruik te willen maken. We hebben zo een paar uur door de straatjes gezworven en eigenlijk wel kunnen vinden wat we wilden: na het oude fort de prachtige Indiase deur, de oude perzische Hamanh, de slavenmarkt en de slavenkamers. De salvenmarkt en vooral de slavenkamers maakten indruk op me. Na afloop hebben we heerlijk op een dakterras wat gegeten en gedronken.

Tanja

Wat een totaal andere wereld daar! Wat een super leuke foto, de was die hangt te drogen op dat bootje.
Gezellig al je verhalen maar vooral de foto's vind ik erg genieten! Okay Liesje, ik kijk nu toch wel met een andere blik naar dat standbeeld hahahaha!!!
Weer veel plezier daar Geer!
X