Oost-Afrika2014.reismee.nl

Relaxen op Zanzibar

29 september 2014 Afgelopen zaterdag een lange reisdag van Mikumi NP naar Dar Es Salaam gehad. Vandaar moesten we zondag (= gisteren) al om 4 uur 's ochtends op om half 7 de ferry naar Zanzibar te kunnen nemen. Om ca 12 uur waren we in ons fraai aan de Indische oceaan gelegen complex met bungalows, restaurant, zwembad. Kortom een mooie plek om even 3 dagen bij te komen. Ik heb ook besloten gewoon hier wat te genieten van oa de zee en het zwembad. Morgen (=dinsdag) gaan we in de loop van de morgen naar Stone Town, de hoofdstad van Zanzibar. Daar maak ik dan waarschijnlijk een stadstour. Woensdag gaan we dan in twee dagen naar het toetje in het traject naar Nairobi: de Serengeti. Dat wordt drie dagen (vrijdag ™ zondag) alleen maar genieten van de plek met de hoogste concentratie wild in Afrika. Ik ben nu echt de nestor van de groep die nog maar uit 11 personen bestaat. Er zijn er 9 weg en 3 bijgekomen. Alle drie Duitsers en jong. Dat is beslist niet in elke Nomadgroep zo. Net met Nderlanders zitten te praten die de reis met Nomad andersom doen (Nairobi -Vic Falls) en een een zeer internationale en in leeftijd variërende groep. Gelukkig is de groep van mij wel heel sociaal en word ik absoluut niet als oudere buiten gesloten. Had uiteraard graag wat meer variatie in leeftijd gehad. Dat wordt misschien zo als ik de laatste 2 weken vanuit Nairobi het rondje door Kenia en Uganda ga doen. Voor het bijhouden van mijn weblog heb ik na Zanzibar nog één kleine gelegenheid voor de Serengeti en daarna pas weer op dinsdag 7 oktober in Nairobi voordat ik aan de laatste 2 weken begin. Dan komen beslist de foto's van de Serengeti op de website. Van de andere Nomadgroep heb ik gehoord dat de wildtrek naar de Serengeti nu is begonnen, dus hopelijk maak ik dat spektakel mee.

Mieke Nuijen

Is NOMAD het vroegere Encounter Overland? Ik vraag het mij af omdat de opzet mij enorm doet denken aan de reizen die ik in de jaren 80 met deze organisatie maakte, maar dan door Zuid-Amerika. Het vervoer en de faciliteiten zijn enorm verbeterd: jullie hebben zelfs stoeltjes en er wordt voor jullie gekookt. Wij hadden cooking-duty, guarding-duty, cleaning-duty etc. Het was toen al zeer vermoeiend, tentje op- en afbreken en zeer lange dagen. Onvergetelijk was het wel. Als ik jouw verhalen lees, krijg ik er gelijk weer zin in. Veel plezier met de verdere reis. Ik geniet van je verhalen.

Gerard

Ha Mieke,
Dank je voor jouw reactie op mijn weblog. Ik heb geen idee of dit een voortzetting is van die organisatie. Ik denk eigenlijk niet, want ze bestaan pas 10 jaar en zijn een Zuid-Afrikaanse organisatie die gespecialiseerd is in reizen door Afrika. Kan je hen zeker aanbevelen. Er is zoveel moois te zien in Afrika. Drie jaar geleden heb ik met Baobab een reis gemaakt vanaf Kaapstad door Namibië en Botswana die eindigde in Livingstone. Ook geweldig! Daar heb ik de liefde voor dit continent gevat.

carel kooter

Hoi Gerard,

Wel een indrukwekkende reis, maar ook wel vermoeiend. Ik hoor er alles wel van op 1 nov. bij Bavel.

Groet,

Carel.

Gerard

Dat is nog maar de vraag: op 1 november is een zus van Ingrid jarig... en dat wordt 's middags al gevierd. Komt wel een andere gelegenheid!

Jan Aerts

Klasse Gerard, Respect !! Groeten uit België

Danny

Ha Gerard,

Weer terug van de Serengeti? Ik stel mij voor dat dat weer geweldig was, we zien de foto's tegemoet!

Groet,

Danny