Oost-Afrika2014.reismee.nl

Game drive Mikumi National Park

Vrijdag 26 september 2014 Mikumi is een groot nationaal park in zuid-oost Tanzania. De big five (behalve de neushoorn) is daar aanwezig, maar de kans om bijv de leeuw of het luipaard te zien, is bij lange na niet zo groot als volgende week in de Serengeti. In een safari-jeep kunnen 6 personen en precies dat aantal van ons wil deze game drive doen. Onze reisleider had ons verteld dat je de entree van het park van $ 25 ook met de creditcard kunt betalen. Bij aankomst bij het park bleken de regels gewijzigd. Er kan alleen maar met de creditcard betaald worden. Tanzania is wat dit betreft al in de 22e eeuw! Ik had mijn credtcard veilig in de locker in onze truck gelaten en met mij een aantal anderen. Gelukkig had Janny haar creditcard bij zich, omdat ze niet genoeg $ biljetten meer heeft. Dus probleem opgelost. We hebben toch wel veel dieren gezien: olifanten, griraffen, zebra's, impala's, nijlpaarden, krokodillen, buffels en de liala lola (een mooie vogel). Landschappelijk is dit park mooier dan South Luangwe dat we in Zambia bezochten. Foto's op de website.