Oost-Afrika2014.reismee.nl

Game drives in South Luangwe National Park

Vrijdag 20 september 2014 We verblijven in het Wildlife Camp aan de rand van het nationale park. Ik slaap in een zogenaamde permanente tent, een stenen huisje waarin een tent is aangebracht met daar achter een ruimte met douche en toilet (zie een van de foto's). 'S avonds uitkijken met licht en alles direct afsluiten ivm muggen en andere ongemakken. Vandaag een complete werkdag van 8 uur, maar wel op een speciale manier over de dag verdeeld. 'S morgens van 6 - 10 uur een game drive en s'middags van 4 -8 uur nog een keer. 'Wildlife' is een van de punten waardoor ik van Afrika hou, dus zo' n werkdag is voor mij geen straf. Veel wild gezien. Het bekende rijtje: olifanten , impala's, giraffen, Kudu en dieren waarvan ik de naam niet wist en ook nog niet allemaal kan onthouden. De leeuw had ik drei jaar geleden alleen op grote afstand gezien, dus die stond hoog op mijn verlanglijstje. Ik heb er vanmorgen heel veel van dichtbij kunnen zien. Veel vrouwtjes en een mannetje. Indrukwekkende beesten. We vonden een plek waar een luipaard zijn buit, bestaande uit een impala, veilig op hoogte in een boom had gehangen. De hyena's probeerden erbij te komen, maar helaas voor ze... Door de hitte stonk dat aangevreten beest al flink, maar voor een luipaard ( en de hyena's) is dat geen probleem. Het luipaard was 's ochtends nergens te bekennen. 'S avonds toen het al donker was wel, maar daardoor erg lastig vast te leggen op de foto. Hij genoot hoorbaar aan de krakende botten van zijn maaltijd met daaronder ...de hyena's die het met de restjes die hij liet vallen, moesten stellen. It's a cruel world. Ik ben tevreden met de kwaliteit van de foto's die ik met mijn speciaal hiervoor aangeschafte Fuji compact-camera met 1000 mm lens kan maken. Bevestigd op een monopad voldoende stabiel en veel comfortabeler dan de spiegelreflex met een zware, grote ' slechts' 400 mm lens. De Nikon spiegelreflex met gewone zoomlens gebruik ik uiteraard ook, maar niet voor het wild.

Reacties

Reacties

Bernadette

Z'n werkdag wil ik ook wel! Ruilen?

Meindert

hoi Gerard,
Ik zit in de kamer naar buiten te kijken en zie een paar kauwtje,s vechten om een korstje brood.
\Ook leuk.
Maar ja,een stelletje leeuwen in ,t echt.
Jij boft toch maar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!