Oost-Afrika2014.reismee.nl

Bezoek aan een dorp

Vrijdag 19 september 2014 Het tempo waarmee wij reizen is hoog. Onderweg kunnen we niet teveel stoppen. Dat is het compromis dat je sluit als je met Nomad reist. Toch nog een beetje economie: efficient omgaan met tijd gedurende deze trip. We overnachten op kampeerplaatsen, die vaak een flink stuk van een stadje of dorp liggen. Onderweg passeren we veel nog redelijk traditionele dorpjes waar je niet zo maar met 20 mensen even kunt binnenlopen en rondkijken. Toch zou je wel graag zo'n dorpje willen bekijken om te zien hoe de mensen daar leven. Dus wordt er een excursie georganiseerd naar een dorp. Met de nadruk op 'georganiseerd'. Vrijdag konden we op deze manier zo'n dorp bezoeken. Het viel me niet tegen, hoewel ik me heel goed reaiseer dat het anders is als ik daar als individu zou binnenkomen.Uiteraard werden we ontvangen met Afrikaanse muziek en werd er gedanst.Verder konden we vrij door het dorp rondlopen. Hoewel vrij: de kinderen vergezellen je overal. De foto's van deze excursie geven een beeld van dit bezoek.