Oost-Afrika2014.reismee.nl

1100 km van Zuid- naar Noordoost-Zambia

Victoria Falls - Lusaka(Zambia) - Chipata woensdag 17 september Vandaag gaat het dan echt beginnen. Vroeg op want om 6 uur komt de safaritruck ons ophalen. Om half 6 ziiten we met ons viertjes klaar. Wachten.... Zijn ze ons vergeten? Eindelijk om iets voor half 9 komt hij. Tja,het is Afrika. Iets met formaliteiten blijkbaar die langer duurden. De groep bestaat uit 6 Duitsers, een Belgische, een Canadees (76 jaar, dus.. ) en 7 Nederlanders. Waar een klein land groot in kan zijn! In Lusaka komen er nog 2 Duitsers bij. Dus 17 in totaal met drie begeleiders. Opluchting: mijn rugzak past prima in de locker, die iedereen persoonlijk krijgt. De groep is overwegend jong, met slechts 4 personen boven de 50 jaar. Prima zo. Tot Nairobi de komende drie weken 5000 km te gaan.De eerste 2 dagen zijn reisdagen. De eerste interessante bestemming is vrijdagochtend South Luangwa National Park in noord-oost Zambia. Dus woensdag 500 km over een prima weg en donderdag 570 km over een hier ven daar slechte weg. Bij de grensovergang gaat het redelijk vlot(incl controle op ebola), maar de formailtieten voor de truck kosten toch alles bij elkaar zeker een uur. Om kwart voor 10 stoppen we in Livingstone, de zamnbiaanse kant van de watervallen. Daar $ wisselen in zambiaanse kwacha's, water kopen in dezelfde supermarkt waar ik drie jaar geleden met Ingrid was en op hetzelfde terras als toen koffie gedronken (je moet wel je vaste plekken hebben!). Om kwart over 11 vertrekken we weer: we hebben dan pas 20 km erop zitten. Onderweg een quick lunch, kant en klaar gekocht. Verder een hinderlijke controle van de verkeerspolitie, die geld probeert te vangen ivm de vergunning voor de truck, wat ze niet lukt maar wel een uur oponthoud betekent. We zijn pas tegen half 8 in Lusaka. Om 10 uur lig ik in bed. donderdag 18 september 570 km naar Chipata. De dag begint weer vroeg: om half 6 ontbijt en om 6 uur rijden we weg. Als we om half een lunchen hebben we al ruim 400 km afgelegd. Vooral het laatste stuk van de weg is slecht ivm het aanleggen van een nieuwe weg. Om even na vier uur zijn we op de bestemming in Chipata. Door al het reizen deze keer geen foto's. Het reizen zit er nu even op. Vanaf morgenmiddag vooral 6 dagen mooie en leuke dingen in het programma ( onder ' profiel vind je het uitgebreide reisprogramma als je meer wilt weten), met af en toe een stukje met de safaritruck. We beginnen dus met het South Luangwa National Park met grote kans dat we daar luipaarden zien. De big fout zit daar, want de neushoorn ontbreekt. Vanaf morgen even een paar dagen zeker geen wifi, dus stilte vanaf hier.

Reacties

Reacties

Bernadette

Ik wil ook! Geniet dus maar voor twee en doe de grote vier de groeten van mij. Hope to see them soon!

Gerard

Zal het doorgeven!

Margot

Hallo Gerard,
Een echt Afrikaans reisverhaal !!
Niet dat ik er ooit ben geweest, maar omdat wij veel contacten met Afrika heeb weet ik er van.... Zou erg veel moeite hebben met alddor oponthoud...
Maar ik denk dat je de komende dag ggat genieten Gerard. Fijn ! Lieve groeten,
Margot

Arnold van kampen

Hallo Gerard
Vanuit een warm Zanzibar waar we naar een volle drukke week eindelijk een beetje tot ons zelf kunnen komen een groet
Je zult het zelf wel ervaren dat nadat ik Zanzibar hebt verlaten je e in een stroomversnelling terecht komt welke bestaat uit vroeg opstaan veel kilometers maken
Maar vooral genieten van de wilde dieren die er zijn in de serengetti en de ngoro ngoro.
Maar ik hoop je nog persoonlijk te spreken bij de grens van Tanzania over een paar dagen
Tot dan
Arnold

Gerard

Ha Arnold,
Ja het tempo ligt hoog bij Nomad, zoals je ook bij mij komend vanaf het zuiden, kunt lezen. Ik hoop dat onze ontmoeting echt op de kampperplaats 's avonds is. Wij passeerden een paar dagen gelden onderweg nl ook al een Nomad safaritruck en dat was alleen een gesprekje op de weg tussen de twee chauffeurs. Geniet ervan en ik hoop je over een paar dagen te ontmoeten in zuid Tanzania of noord Malawi.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!