Oost-Afrika2014.reismee.nl

Johannesburg revisited

Zondag 14 en maandag 15 sept 2014 Met de ervaring van onze reis drie jaar geleden naar Zuidelijk Afrika op zak, wilde ik geen risico nemen om nog eens de asansluiting in Londen voor de vlucht naar (dit keer) Johannesburg te missen. Dus gewoon 6 uur overstaptijd in Londen gepland; toen krap 2 uur en dat ging dus fout. Dat maakt wel dat het nu een reis van bijna 35 uur werd. Dat is lang en dus vermoeiend, maar bij aankomst in mijn hotel in Victoriafalls viel het nog mee. Slapen in een vliegtuig is voor mij een crime. Dit keer zo maar 4-5 uur geslapen. Drie jaar geleden moesten we eigenlijk direct op Kaapstad vliegen, maar dat werd via Johannesburg. Nu had ik een déjà vu gevoel in Johannesburg. Ook nu was het een chaotisch gedoe. De bagage op een verkeerde band, bij dezelfde balie van British Airways de vlucht naar Victoriafalls regelen en mijn bagage opnieuw inchecken. Bij aankomst in Victoriafalls direct Afrika: méér dan uur voordat je visum geregeld is. een visum krijg je in dit land alleen bij aankomst aan de grens. Toen ik de aankomsthal verliet, werd ik opgewacht met het gebruikelijke bord met mijn naam erop. Vervolgens als enige passagier met de chauffeur in een bus, geschikt voor het vervoer van ca 12 passagiers... Wel gezellig met de chauffeur gekletst.

Reacties

Reacties

carel kooter

Moet ik ook een keer doen, maar Michel zegt dat Cambodja ook top is.

gerard

Ha Carel,
allebei doen. Doe ik ook (Cambodja in 2016?)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!